شرکت صنایع تولیدی و خدماتی بهینه ساز

  • ۰
  • ۰

تجهیزات اعلام حریق چیست؟

سیستم اعلام حریق : به طور کلی تجهیزات کشف و اعلام حریق یا به اختصار تجهیزات اعلام حریق، به مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که وظیفه آشکارسازی حریق و محل یا زون حریق را در اماکن مختلف بر عهده دارد.شرکت ایمن حریق پایدار نماینده رسمی تجهیزات اعلام حریق سنس در ایران می باشد که نمایندگی اعلام حریق سنس در تهران را بر عهده دارد.

سیستم اعلام حریق سنس، زمانی که آتش (حریق)، دود، حرارت و … بوجود می آید شروع به کار می کند و آژیر یا چراغ چشمک زن خطر را به کار می اندازد. بدین ترتیب به ساکنین محل هشدار می دهد تا بر این اساس مقدمات عملیات اطفاء و در شرایط بحرانی تخلیه افراد و ساکنین انجام پذیرد و همزمان با آن سناریوهای کنترلی نیز انجام شود.

تجهیزات اعلام حریق

انواع تجهیزات اعلام حریق

ابتدا باید بیان کنیم که تجهیزات اعلام حریق از نظر نحوه آغاز به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد.

تجهیزات اعلام حریق دستی:

تجهیزات اعلام حریق دستی سیستمی است که شامل کاشف خودکار نیست و هشدار فقط از طریق دست توسط انسان آغاز می شود. تمام ساختمان هایی که سیستم اعلام حریق خودکار دارند الزاما باید تجهیزات اعلام حریق دستی هم داشته باشند.

سیستم اعلام حریق خودکار:

تجهیزات اعلام حریق خودکار سیستمی است که دارای یک سری حسگر است که به یک یا چند محصول حساس هستند و در صورت حس کردن آن ها به صورت خودکار فعال می شوند. سیستم اعلام حریق خودکار شامل دو سیستم موضعی و مرکزی نیز می باشد.

تجهیزات اعلام حریق خودکار موضعی (انفرادی):

به این صورت است که بر روی آشکارساز ها آژیر هشدار نصب شده است.

کاشف های موضعی باید دارای طول عمر 5 سال و باتری مناسب جهت استفاده باشند.

تجهیزات اعلام حریق خودکار مرکزی:

دارای پنل مرکزی هستند و آشکارساز ها سیگنال را به پنل و پنل به آژیر ها و غیره می رساند.

انواع تجهیزات علام حریق  خودکار مرکزی

سیستم اعلام حریق متعارف (Conventional):

هنگام مراجعه به سیستم های اعلام حریق، به احتمال زیاد اصطلاح یک سیستم اعلام حریق متعارف یا معمولی را خواهید شنید. یک سیستم اعلام حریق متعارف یک هشدار وقوع آتش است که منطقه آشکارساز فعال یا نقطه تماس دستی را توسط یک LED شناسایی می کند. این متفاوت از یک پیام متنی است که در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در یک صفحه نمایش LCD ایجاد می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable):

یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر از مجموعه ای از آشکارساز های آتش و دستگاه هایی ساخته شده است که به یک صفحه کنترل مرکزی متصل می شوند. با استفاده از سیستم های آدرس پذیر، هر دستگاه دارای یک آدرس یا مکان است، که این امکان را می دهد تا آشکارساز دقیق مکان حریق ایجاد شده را به سرعت شناسایی کند.

به تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر تجهیزات اعلام حریق هوشمند نیز گفته می شود.

تجهیزات اعلام حریق کانونشنال یا متعارف

تجهیزات متعارف از نوع قدیمی ترین تجهیرات اعلام حریق سنس است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، همچنان جهت تصرف هایی با شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند . دراین سیستم چندین دتکتور و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار (زون) به هم پیوسته به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند. به همین سبب هر مدار نماینده یک منطقه (زون) است. نحوه هم بندی تجهیزات کشف و آشکارسازی (تشخیص) نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است.

هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند ۱۶،۱۲،۸،۴،۲ و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

اجزای تجهیرات اعلام حریق متعارف

در اغلب سیستم اعلام حریق متعارف، مدار هشدار دهنده دیداری و شنیداری (آژیر و چراغ چشمک زن) از مدار کشف و تشخیص که مبنای تعیین مناطق هستند جداست. اما در گونه ای از سیستم های متعارف که به سیستم متعارف دو سیمه معروف است، می توان آژیرها/چراغ چشمک زن ها (استروب ها) را نیز در مسیر دتکتورها و شستی ها قرار داد که در این صورت، صرفه جویی قابل توجهی در مقدار لوله گذاری و سیم/کابل کشی به عمل خواهد آمد .

بطور خلاصه تجهیزات اعلام حریق متعارف سیستمی است که درآن اجزای میدانی مانند دتکتورهای دود، حرارت، دود و حرارت (ترکیبی) و شستی های اعلام حریق به صورت آنالوگ همگی به طور موازی به یک زوج سیم متصل می‌شوند و در صورتی که هر یک از اجزای میدان از حالت نرمال به حالت آلارم تغییر کند، سیگنال جریان افزایش یافته و کنترل پنل مرکزی با توجه به این تغییر جریان و افزایش آن نسبت به حالت نرمال (Stand-By) به حالت آلارم تغییر وضعیت خواهد داد .

نمایندگی اعلام حریق سنس

نمایندگی اعلام حریق سنس

تجهیزات اعلام حریق سنس در سال ۱۳۸۷ و در شهر تبریز با هدف تولید و توزیع سیستم های اعلام حریق فعالیت خود را آغاز نمود و یکی از برندهای اعلام حریق می‌باشد. این شرکت در ابتدا به طراحی و تولید اعلام حریق متعارف و پس از آن به طراحی و تولید اعلام حریق آدرس پذیر روی آورد. از آنجائی که برند اعلام حریق سنس اولین دارنده آزمایشگاه اعلام حریق و همچنین دارنده گواهینامه ISO می باشد، موفق گردیده علاوه بر توزیع محصولات خود به ۳۱ استان ایران، اعلام حریق سنس را به کشور ترکیه نیز صادر نماید.

طراحی زیبا، کیفیت خوب و مطمئن تجهیزات، داشتن تائیدیه سازمان آتش نشانی، حمایت از تولیدات ایرانی، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت ارزان، این ها فاکتورهایی هستند که باعث گردیده تا شرکت ایمن حریق پایدار محصولات اعلام حریق سنس را به کاربران عزیز ارائه نماید.

شرکن ایمن حریق پایدار نمایندگی اعلام حریق سنس اعلام می دارد :

محصولات اعلام حریق سنس

1- دتکتور سنس
2- آژیر سنس
3- کانونشنال سنس
4- شستی سنس
5- ایزولاتور سنس
6- کارت شبکه سنس
7- ریموت اندیکاتور سنس
8- آژیر فلاشر سنس

تجهیرات اعلام حریق آدرس پذیر

اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر مشابه سیستم های متعارف است، بجز اینکه در اینگونه از سیستم ها، هر یک از دتکتورها (دتکتورهای اتوماتیک) و یا شستی ها، دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی (پنل مرکزی اعلام حریق) قادر به شناسایی و تعیین محل دقیق هر یک از آن ها است.

مدار کشف در اینگونه از سیستم ها به صورت حلقه ای (لوپ) است که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه تجهیزات کشف و اعلام در همین مدارهای حلقوی جای می گیرند. هر لوپ می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه (زون) را شامل شود و هر تابلوی کنترل مرکزی آدرس پذیر نیز می تواند یک یا چند حلقه را پشتیبانی کند.

قیمت سیستم اعلام حریق sens

قیمت سیستم اعلام حریق sens به صورت محصول در این صفحه وجود دارد.

شما مشتریان عزیز می توانید محصولات اعلام حریق سنس را با قیمت مناسب در فروشگاه ما تهیه تمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی